www.BCEikenlo.be - Forum

Forum van badmintonclub Eikenlo
Het is nu vr maart 29, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2006 8:36 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Dag S.

Wat mij opvalt in uw betoog is dat u steeds op de pianist schiet.
U hebt ondertekend, ga naar de rechtbank, enz. Ik sta niet alleen met mijn vraag over het waarom van de copyright. Alleen heb ik dit in het forum aangehaald. Kim heeft al gemeld dat het formulier bij Geert is en ik dit kan inzien. Ik heb van Kim een antwoord gekregen en dit volstaat voor mij. Dit zal dan zo wel zijn, maar de opmerking was waarom copyright nodig is in een club als de onze. Vroeger werden er ook foto's gemaakt en had niemand bezwaar als ze ergens gebruikt werden.
Voor the record: ik heb al 999 muggen gezift. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2006 9:36 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: vr jun 03, 2005 3:58 pm
Berichten: 1
Woonplaats: Eeklo
Waarde pennenvrienden,

Ik lees met belangstelling waartoe een simpele vraag zo allemaal kan leiden.
We zitten op een forum, en jullie doen niets anders dan proberen elkaar om de oren te slaan.
Je mag hier je mening ventileren, daar is dit forum voor.
Je mag vragen stellen, je krijgt antwoorden, en daar mag je zelf op reageren, als je maar accepteert dat anderen dat ook doen.
Je mag argumenteren, je mag proberen je gelijk te halen.
Maar wat ook zou mogen volgens mij...
Argumenteren zonder demagogie, zonder overbluffen, en als het even kan zelfs nog in een behoorlijke taal. Ik zie niet in waar al dat bijna-schelden goed voor is. Jullie zitten op het randje van onbeleefdheid, onbeschoftheid, jullie heiligen het standpunt dat het meeste lawaai het meeste gezag oplevert.
Argumenten gebruiken is prima, bewijzen naar voor brengen evenzeer, maar gezagsargumenten in de stijl van 'ik doe dit al zolang, ik zal het toch wel weten' brengen alleen maar kwaad bloed en wrevel.
Mag ik pleiten voor een paar basisregels als beleefdheid, wat normalere reacties tegenover clubgenoten? En het bloed kruipt waar het niet gaan kan: kunnen we ook een klein beetje op de verpakking letten, en de taal als medium gebruiken, en niet als zweep? Het woord is een geducht wapen, hanteer het op een faire manier!
De helft van discussiëren is luisteren naar wat de andere partij te zeggen heeft, en niet proberen elkaar de kop in te schreeuwen.

Robert

_________________
Eén ding is zeker: you'll never play badminton alone!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2006 11:58 am 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 28, 2005 11:28 am
Berichten: 74
Woonplaats: Eeklo
Wat is nu belangrijker op onze site ? Gebruiksgemak voor de leden of de beangstigde gedachte dat de fotos ergens anders zullen gebruikt worden ?

Ik zou sommige fotos ook wel willen om op te slaan in mijn album en liefst zonder die copyright (die ik er nu simpel afknip).

Ik zou fier zijn moest men een foto die ik gemaakt heb in een of ander krantje gebruiken , ook als mijn naam er niet onder staat .

Dat van " ga naar de rechtbank " is er echt wel een beetje over , ik kan mis zijn maar bij mij komt dit nogal hard over

_________________
Stijn Devooght


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2006 6:50 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Eeklo
Wat ik persoonlijk handig zou vinden is een mogelijkheid om alle foto's in 1 keer op mijn pc te plaatsen. Aangezien niet alle foto's blijven staan wegens plaatsgebrek, is dit eenvoudiger om de foto's zelf te bewaren. Ik ben nu eenmaal wat lui hé. :) Dacht dat dat in het verleden soms mogelijk was, misschien vind ik het nu gewoon niet. Dacht dat het een zipfile was, waarin alle foto's zaten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2006 7:35 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Kame schreef:
Wat ik persoonlijk handig zou vinden is een mogelijkheid om alle foto's in 1 keer op mijn pc te plaatsen. Aangezien niet alle foto's blijven staan wegens plaatsgebrek, is dit eenvoudiger om de foto's zelf te bewaren. Ik ben nu eenmaal wat lui hé. :) Dacht dat dat in het verleden soms mogelijk was, misschien vind ik het nu gewoon niet. Dacht dat het een zipfile was, waarin alle foto's zaten.


inderdaad in het verleden was dit mogelijk in een zip file.
Wegens plaatsgebrek op de ruimte van eikenlo had ik dit al de laatste tijd op mijn persoonlijke webspace gezet, maar ook daar liep het vol, als gevolg dat ik voor persoonlijke zaken in de problemen kwam.
vandaar dat dit nu niet meer mogelijk is.
(Eventueel kan ik in de toekomst wel enkel van de laatste nieuwe foto's een zip online zetten ipv allemaal de zips, zo bespaar ik ook wat plaats. Maar dan moet je er regelmatig es kijken uiteraard)
Mocht je de foto's in een zip willen laat je het maar eens weten, dan mail ik ze wel door of zet ze dan ergens online.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2006 7:45 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Eeklo
Dat zou idd wel handig zijn, gewoon de laatste foto's ook zo online zetten, meeste die foto's willen, kijken vermoedelijk wel regelmatig. Daarna kan het er weer af en is er plaats voor iets anders :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2006 8:12 pm 
Offline
Recreant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 10, 2006 6:45 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Adegem
Ik was hard omdat er personen waren die niet wilde inzien dat er op alles auteursrecht is en over de meeste zaken zit te emmeren. Dat er dan zo'n reactie volgt is dan beetje normaal.
dat van naar de rechtbank gaan deed ik zodat ie daar zou kunnen horen dat het auteursrecht op alles slaat, ook op foto's.
De persoon in kwestie had wat ongelijk en wilde dit niet toegeven in plaats van het gewoon te accepteren, zo werk je op een negatieve manier in op de mensen waardoor conflictsituaties ontstaan. Als men constant zijn gelijk wil halen dan kan dit niet anders dan gebeuren.
Ik vind het erg dat het zover is moeten komen maar het gewoon accepteren in plaats van zo'n spel rond te maken is misschien wel wenselijk.

Suggesties ter verbetering van de website zijn meer dan welkom, zo kan deze verdergroeien. We moeten er voor open staan op een beleefde manier en niet gaan uitkomen tot uitspattingen. Ik weet dat ik hier ook mijn fouten in heb door wat te fel te reageren en geef dat ook toe. Eerder had ik al wat suggesties gericht ook ter verbetering van de site (zie andere topics).

Een copyright plaatsen op foto's is een keuze die de webmaster bepaalt, indien een meerderheid zegt van we willen die weg dan kan dat gebeuren. Goede zaken is dan dat er een poll gestart wordt hier op het forum met een stemming. Tevens, de copyright nu is mss wat te opvallend, ipv weg te kieperen kan je het eventueel klein in een hoekje gaan plaatsen, wat minder onopvallend, het is er wel, maar zal niet zo storend werken.

tevens kan het nog anders gedaan worden, op de website de foto idd tonen met de copyright maar een downloadknop om de afbeelding te downloaden zonder dat erop.
Je kan dan opkomen dat het meer schijfruimte inneemt, nee hoor ;) zet die copyright in een watermerk en via scripttaal naai je ze naadloos aan elkaar.

ik denk dat dit betere suggesties zijn ;) we hebben tal van keuzes ;)

_________________
Vancanneyt Sander
Spacepage.be - Ontdek het heelal
Poollicht.be - Real-time poollicht en zonneactiviteit
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling