www.BCEikenlo.be - Forum

Forum van badmintonclub Eikenlo
Het is nu do maart 28, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Vind je het nieuwe systeem beter?
Ja 20%  20%  [ 1 ]
Nee 80%  80%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Scoringsysteem tot 21
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2006 11:08 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Het nieuwe score systeem met sets tot 21, is dus goedgekeurd en zou dus reeds van toepassing zijn.

Echter veel informatie vind ik der niet over, dus vermoedelijk krijgen alle tornooi en competitiespelers nog wel een briefing met de nodige regels & wijzigingen dus.

Afwachten hoe snel de VBL nu het systeem gaat toepassen, en eens een duidelijk reglement maakt, want met het nieuwe systeem vind ik het dubbelspel der niet op vergemakkelijkt kwa punentelling en opstelling.

Tzal een serieuze aanpassing worden, we kunnen maar alvast beginnen oefenen met te tellen :D

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Laatst bijgewerkt door Racekonijn op ma mei 08, 2006 9:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2006 8:07 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Eeklo
En dan waren er al mensen die niet tot 15 konden tellen :?
Duidelijke informatie zou idd wel handig zijn :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 12:15 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2005 4:19 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Adegem
och nee hé...

IK WIL NIET!!!!

maar tzal wel moeten zeker :(

Toedels

_________________
All we need are
Two rackets
One shuttle
And lots of fun...

Afbeelding

http://www.Kimmekespics.be
http://blog.kimmekespics.be
http://badkimton.wordpress.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Demo
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2006 5:35 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Hier meer inlichtingen over het nieuwe telsysteem.

Waarschijnlijk nuttig voor de competitie vergadering van de club……

Please view the news article published on http://www.eurobadminton.org today.

News
New scoring system to be adopted
The basic rules are:

-A match is played as best of 3 sets to 21 points with rally points

-If the score is 20-20 the set shall be won by the player or pair first gaining a lead of 2 points

-If the score is 29-29 the next point shall decide the set

-The player or side winning the set shall continue to serve in the next set

-When one side reaches 11 points a break of 60 seconds will follow

-Between sets a break of 120 seconds is allowed


Additional rules in doubles:

-Only one service



Ga naar http://www.badminton.nl/files/bestanden/21.html en kijk naar een demo van de nieuwe telling vooral voor dubbelspel een aanpassing.

Er kunnen nog wel kleine aanpassingen komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Poll nieuwe telling
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2006 9:22 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Ik stel mij de vraag hoeveel van de 14, ik heb tweemaal gestemd daarom staat er 15, die aan de poll hebben deelgenomen het nieuwe systeem kenden toen ze hun stem uitbrachten?
De telprocedure is pas vorige week door M. Pierloot uitgelegd. Zie mijn vorig bericht.
Het is geen slecht systeem en elke verandering is moeilijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2006 8:59 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Ik weet niet wie er reeds op de hoogte is van het nieuwe systeem en of iedereen al weet hoe het werkt, ik denk het niet.
maar ik denk wel dat de competitiespelers en spelers die vaak tornooien spelen toch wel al ongeveer weten hoe het in elkaar steekt.

Zelf heb ik de regels reeds doorgenomen, maar ik wacht nog op een officieel bericht van de VBL, met daarin de melding van wanneer de regels van start gaan en uiteraard een duidelijk en onbetwitstbaar reglement en werkwijze.
En dat vind ik wat raar dat er op gans de vbl site niets over te vinden is, en ook op de pbo site niet (hoewel me dat niet verbaasd).
Er is ook bij mijn weten nog niets officieels verstuurd vanuit de VBL of PBO naar de clubs toe met dergelijke informatie.

Dus nog even afwachten op een bericht, we zijn verplicht het systeem over te nemen normaal, maar zolang er niets officieels vanuit de VBL of PBO komt veranderd er niets.

Wel kunnen we al oefenen met tellen mijn gedacht, het zal der toch doorkomen hé.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2006 11:15 am 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
De WFC verantwoordelijken hebben reeds bericht gekregen, de rest zal wel volgen, geen paniek. Waarom zouden spelers die competitie en/of tornooien spelen meer afweten van het systeem dan een ander?
De telling is toch nog steeds volgens het huidige reglement.
Wat betreft de website van de P.B.O., men kan het er maar opplaatsen als het officieel is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2006 11:37 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
gilbert schreef:
Waarom zouden spelers die competitie en/of tornooien spelen meer afweten van het systeem dan een ander?
...


ik denk dat omdat deze spelers toch net iets meer interesse hebben in het hoe en laten van badminton dan bvb een recreantenspeler of een speler die juist voor hun plezier komen spelen.

de PBO kan het er inderdaad maar officieel op plaatsen als het ook officieel word, maar het zou wel al een vermelding kunnen doen zoals op sommige andere provinciale sites. En dit geld ook zeker voor de VBL-site.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Websites
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2006 5:20 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Geert schreef dat op de andere provinciale websites reeds melding wordt gemaakt van het nieuw telsysteem en nog niet op de P.B.O. site.
Het is beter zo tot alles officieel is en niet zoals West - Vlaanderen foutieve info te geven. Zoals 2 sets tot 15 i.p.v. 3 tot 22 bij enkel en 2 sets tot 15 bij dubbel. Ook hier 3 sets tot 22.
Idem Brabant. 2 sets tot 22. Die verwijzen wel naar de E.B.U. waar de juiste versie staat.
Ook Antwerpen maakt geen melding.
Limburg verwijst naar Nederland.
Geen info is beter dan foutieve.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Rechtzetting.
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2006 5:23 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Men speelt naar 3 sets tot 21 en niet 22 zoals foutief vermeld.
Sorry.
http://www.eurobadminton.org today


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2006 9:37 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Dit verscheen gisteren op de site van de VBL en in mijn mailbox:

Citaat:
NIEUWE SPELRELGELS - TELLEN EN COACHEN

Tijdens haar jaarlijkse Algemene Vergadering van 6 mei jl heeft de International Badminton Federation (IBF) beslist om een nieuw telsysteem in te voeren.
Officiëel noemt het nieuw systeem Rally Point Scoring System ( 3 x 21 ).

In België wordt deze nieuwe telling van toepassing vanaf het seizoen 2006-07.
Ze geldt voor alle officiële tornooien en competities vanaf de 1ste nationale tot de laagste provinciale reeksen. Het nieuwe scoresysteem wordt integraal ingevoerd door de BBF, de VBL en LFBB.

Wat verandert er?

Elke gewonnen rally levert een punt op. Het is dus verleden tijd om alleen maar op je eigen service punten te kunnen scoren. Er wordt gespeeld naar 21 punten per game.
Deze telling geldt voor alle disciplines, dus ook de dames enkel.

Je moet ook niet alleen tot 21 kunnen tellen, je moet zelfs tot 30 kunnen tellen, want wanneer het 20-20 wordt, moet je de game met 2 punten verschil winnen.
Eén uitzondering: bij 30 stopt de game sowieso. Dus als de game doorgaat tot 29-29 wint diegene die het volgend punt scoort.

Nog een grote nieuwigheid is dat er halverwege elke game een interval van 1 minuut komt: zodra iemand 11 punten heeft gescoord, mag je dus gaan drinken en handjes afdrogen. In principe wordt dit niet meer toegestaan tijdens de wedstrijd (maar dit is nog altijd enkel een principe en geen regel). Tussen de 1ste en de 2de game zal er een interval van maximaal 2 minuten zijn. Eventueel is er ook een interval van 2 minuten tussen de 2de en de 3de game.

Spelers mogen niet meer weg van het speelveld zonder toestemming van de umpire. De boodschap is dus alles bij de hand te hebben, want het 5-minuten interval om rustig een wandelingetje te gaan maken tussen de tweede en derde game bestaat niet meer.

En wat met de opslag ?

In het dubbelspel is er nog maar één servicebeurt en iedereen kan scoren, zowel de serveerder als de ontvanger. Er zal dus meer op de service getraind mogen worden, want die komt, vooral in dubbel, een pak meer onder druk te staan. Hoe je juist bij de service in dubbel moet gaan staan en wie wanneer mag serveren of ontvangen is makkelijker op het speelveld of met tekeningetjes uit te leggen. Het duurt even om het gewoon te worden, maar “no panic”, er zit zelfs logica in.

Enkele principes :

- er is één opslagbeurt
- alleen bij je eigen service wissel je van serveervak als je een punt maakt
- bij service over geldt :
o is de score even, dan begint de speler die rechts staat
o is de score oneven, dan begint de speler die links staat


En is dit systeem nu leuker of niet?

Als toeschouwer of umpire lijkt het spel toch aangenamer om volgen. Er gebeurt meer tijdens een wedstrijd en elke rally wordt beloond (of afgestraft) met een punt.
Geen elfendertig keer meer service over dus alvorens er nog eens een punt wordt gescoord.
En over mijn ervaringen tijdens de Thomas & Uber Cup – Europese voorronde in Thessaloniki in februari van dit jaar ,wil ik het volgende kwijt.
De spelers gaan er niet defensiever door spelen. Integendeel, ze gaan telkens opnieuw voor het punt. Wel is gebleken dat een kloofje van 4 punten in de 2de helft van een game nog zeer uitzonderlijk goedgemaakt wordt. Een trage start kan je je misschien nog permitteren (dat werd nog wel in veel gevallen opgehaald), maar op het einde van een game een tegenstander laten uitlopen is behoorlijk dodelijk, dan moet je echt voor elk punt blijven gaan. Anders is het snel inpakken en wegwezen.
Algemeen genomen duurt de dames enkel nu langer en wordt de gemiddelde duur van wedstrijden constanter. De extreem korte of lange wedstrijden komen veel minder meer voor dan vroeger. En voorlopig zijn er ook iets meer 3-gamers.

Veel plezier!


Sven Serré
Wedstrijdfunctionarissencommissie


Als uitbreiding is het ook aan te raden even dit document te bekijken voor een voorbeeld, word veel mee duidelijk vind ik:
http://www.badmintonliga.be/officials/p ... MEI_06.doc


Wat me opviel tijdens het lezen van dit bericht is dat de nieuwe telling
word gebruikt vanaf volgend seizoen.
Een nieuwe seizoen start in principe op 1 juli, het eerst officiele tornooi dan is Malmedy.
Word er dan in Malmedy gespeelt volgens de nieuwe telling dan (het moet wel denk ik, anders is het niet officieel)?
ik heb gezocht voor een tornooiuitnodiging maar niet gevonden.
ik hoop maar dat de deelnemers dan tijdig verwittigd worden, zodat iedereen toch eens de regels gelezen heeft,
anders zulde derop gelegd worden met tellen alleen, en zulde aan nie veel spelen toekomen :s
Aan de deelnemers: misschien toch maar best even navragen :D

wat me daarbij ook opvalt, maar dat is dan meer gezien als scheidrechter, is dat er voor 1 juli dan bijscholingen moeten gegeven worden.
En ik hoop dat dit ook gebeurd, en liefst door personen die zelf ook een degelijke bijscholing gekregen hebben en er al mee in aanvaring zijn gekomen. Het lijkt er me niet op vergemakkelijkt als scheidsrechter.
Enfin we zien wel hoe alles verloopt.

Dus vanaf vanavond kunnen we beginnen spelen tot 21 :D
iemand zin in een enkelken, just voor het nieuwe telsysteem eens te gebruiken? :D

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2006 12:31 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Een nieuw seizoen begint pas op 1 augustus, dus zat ik mis, de tornooien tot dan zijn dus nog volgens het "oude" systeem, vanaf 1 augustus 2006 word het nieuwe "Rally Point Scoring System" gebruikt, en dit op alle tornooien, competities en andere officiele wedstrijden.

dit staat althans te lezen op de site van de VBL.

we hebben dus nog even tijd, maar oefenen kan alvast geen kwaad, na een paar wedstrijdjes gespeeld te hebben met de nieuwe telling, ondervind ik dat je toch volle concentratie moet houden om je tegenstander niet te laten terugkomen, en dat is heus niet zo gemakkelijk.
Ook het tellen zelf vraagt de nodige aandacht, een wedstrijdje spelen en ondertussen een andere volgen zal voorlopig niet meer aan de orde zijn vrees ik.
volle aandacht nodig op het tellen en spelen van je eigen wedstrijd lijkt me.
althans zo ervaar ik het toch.

We blijven alvast oefenen, kijk der wel tegenop naar de eerste officiele wedstrijd die ik zo moet gaan spelen ...

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2006 1:40 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Wat een heisa over het nieuwe telsysteem. Na enige tijd zal men over het oude niet meer spreken en het nieuwe beter en spannender vinden. Dus waarom dit negatief gedoe?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 31, 2006 12:41 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 11:15 am
Berichten: 107
Woonplaats: Eeklo
omdat we dit toch wel gewoon zijn en zoals in den ouden tijd ==> tot 7 was ook een flop <== hopen dat et niet opnieuw gebeurt

_________________
Ik heb veel geleerd van goede trainers, alleen ben ik het vergeten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 01, 2006 3:02 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 28, 2005 11:28 am
Berichten: 74
Woonplaats: Eeklo
tot 7 ? wanneer was dat ?
Gemengd en dubbel dames tot 11 , daar weet ik van maar tot 7 ? :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling