www.BCEikenlo.be - Forum

Forum van badmintonclub Eikenlo
Het is nu do maart 28, 2024 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Vind je het nieuwe systeem beter?
Ja 20%  20%  [ 1 ]
Nee 80%  80%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 07, 2006 8:00 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 11:15 am
Berichten: 107
Woonplaats: Eeklo
Ja komt van mij ==> en dat kwam dan op zijn beurt van men zus :lol:

Tis veel te rap gedaan vind ik
Als je 3 sets speelt heb je mischien juiste gedaan met 2 sets tot 15 (als het een beetje opgaat dan :wink:

_________________
Ik heb veel geleerd van goede trainers, alleen ben ik het vergeten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 07, 2006 8:37 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Kame schreef:
Zo nog eens het nieuwe systeem getest en gewonnen. Hopelijk is dat altijd zo. :lol:
Kmerk wel dat als het spel wat serieuzer is dat je goed moet opletten, want tegenstander kan eenvoudig zeuren door gewoon op een andere plaats te gaan staan. Normaal moeten opslagen steeds afwisselend zijn, heer/vrouw.
Het is maar dat je het weet hé.


yeps, dat is zo
dat zei ik ook al een paar posts geleden, dat je u niet meer kan veroorloven half mee te tellen en nu en dan eens concentratie houden.
je moet geconcentreerd zijn van begin tot einde, de telling bijhouden, en dan nog eens goed tacktisch spel spelen.
daarom zal veel concentratie nodig zijn in een wedstrijd, en eens we het systeem beter onder de knie hebben zal het denk ik, fysiek zwaarder worden, daar het om ieder punt gaat (zeker in enkel).

zo ervaar ik het toch voorlopig ...
het blijft raar spelen en niet alleen voor mij vrees ik ...
maar oefening baart kunst hé (of zoiets :p)

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 07, 2006 9:55 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 11:15 am
Berichten: 107
Woonplaats: Eeklo
Fysiek zwaarder :oops: misschien zoals ik ervoor al zij wedstrijden duren wel minder lang.
==> je gaat nu toch ook voor elk punt als je opslaat om een te hebbe, en als de tegenstander opslaaat voor geen tegen punt te hebben :wink:

_________________
Ik heb veel geleerd van goede trainers, alleen ben ik het vergeten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 8:41 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
ShuttleSlayer schreef:
Fysiek zwaarder :oops: misschien zoals ik ervoor al zij wedstrijden duren wel minder lang.
==> je gaat nu toch ook voor elk punt als je opslaat om een te hebbe, en als de tegenstander opslaaat voor geen tegen punt te hebben :wink:


hmmz ja dat is waar, maar
de druk op je eigen opslag is toch minder, als je geen punten scoort, geeft het niet zo, als je de andere maar geen punten laat maken dan.
ook als je een punt of 5 voor staat kan je al iets "losser" spelen. terwijl met het nieuwe systeem 5 punten zo ingehaald zijn, en om op een verdere voorsprong te komen zal je heel sterk moeten spelen denk ik tegen een tegenstander van je eigen niveau.
daarom denk ik dat er met het nieuwe systeem meer zal gestreden worden voor elk punt om je tegenstander niet te laten uitlopen, en om tegelijkertijd zelf te kunnen uitlopen, nu heb je een soort 2 in 1 situatie.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 10:50 am 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 28, 2005 11:28 am
Berichten: 74
Woonplaats: Eeklo
We gaan de echte impact maar ervaren als we de nieuwe telling onder de knie hebben , nu reeds een oordeel vellen is te vroeg , we zijn nog teveel bezig met het bijhouden van de stand.
Als de te nieuwe telling automatischer wordt en wat meer in het achterhoofd zit ( bij sommigen iets te diep in het achterhoofd :wink: ) , kunnen we ons meer richten op het spel .

Zou je eigenlijk kunnen verliezen in het nieuwe systeem en toch gewonnen hebben in het oude ? (ik denk van niet )


Ik heb gelijk de indruk dat de opslag bij dubbel , dat bij elke keer als de opslag terug aan uw "team" is dat het toch automatisch afwisselend blijft wie opgeeft. (ik bedoel als ik bv nu heb opgeslaan en we maken een fout dat als de beurt weer aan ons is , de opslag niet meer voor mij kan zijn maar voor mijn partner). Klopt dit ? of begrijpt niemand wat ik bedoel ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 12:21 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Stijn schreef:
Ik heb gelijk de indruk dat de opslag bij dubbel , dat bij elke keer als de opslag terug aan uw "team" is dat het toch automatisch afwisselend blijft wie opgeeft. (ik bedoel als ik bv nu heb opgeslaan en we maken een fout dat als de beurt weer aan ons is , de opslag niet meer voor mij kan zijn maar voor mijn partner). Klopt dit ? of begrijpt niemand wat ik bedoel ?


dat klopt inderdaad.
als je het nader bekijkt is het ook logisch, als je de service verliest, maakt je geen punt, je blijft je huidige positie behouden (je huidig puntenaantal, links oneven, rechts even).
je haalt de service terug, je hebt een punt bij, automatisch slaat de andere op want je hebt 1 punt meer of daarnet, dus de partner slaat dan op.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 12:24 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2005 4:19 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Adegem
ShuttleSlayer schreef:
Ja komt van mij ==> en dat kwam dan op zijn beurt van men zus :lol:


wa komt der van mij??

Stijn schreef:
Ik heb gelijk de indruk dat de opslag bij dubbel , dat bij elke keer als de opslag terug aan uw "team" is dat het toch automatisch afwisselend blijft wie opgeeft.


ja da klopt zenne ;)
das ook de bedoeling é :D

_________________
All we need are
Two rackets
One shuttle
And lots of fun...

Afbeelding

http://www.Kimmekespics.be
http://blog.kimmekespics.be
http://badkimton.wordpress.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 1:17 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 28, 2005 11:28 am
Berichten: 74
Woonplaats: Eeklo
Da vergemakkelijkt het tellen alleszinds wel wa he , op den duur wordt het wel roulantie zeker ?

Weet iemand of je kan verliezen in het nieuw systeem en of je dan zou gewonnen hebben in het oud ( op basis van punten he , nie van een goeie of slechte dag ) ?
Bv : Ik heb verloren met 21-19 maar met het oud syssteem had ik gewonnen . Kan da ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 2:01 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Stijn schreef:
Weet iemand of je kan verliezen in het nieuw systeem en of je dan zou gewonnen hebben in het oud ( op basis van punten he , nie van een goeie of slechte dag ) ?
Bv : Ik heb verloren met 21-19 maar met het oud syssteem had ik gewonnen . Kan da ?


Dat denk ik niet, omdat veel van 21 en 19 punten zijn door het wisselen van de opslag normaal, en die tellen al niet mee.
en het blijven de punten die je maakt op eigen service, die de doorslag geven. het zal al moeilijk zijn om aan 15 punten te geraken die je door je eigen opslag maakt.

ik denk het dus niet, maar om zeker te zijn kan je het eens uitschrijven op de 2 systemen en zo tellen en zien oe je er komt, maar verliezen in het ene en winnen in het andere lijkt me uitgesloten.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 2:33 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 28, 2005 11:28 am
Berichten: 74
Woonplaats: Eeklo
Ik dacht dat ook , dus dan verandert er nie zo veel he , het is gewoon hoe je omgaat met de stand dat telt .
Tot 21 spelen geeft wel een verkeerd idee als je weet dat je ongeveer 10 punten "krijgt" op de ander zijn opslag , maw het spel wordt iets korter dus is er geen tijd meer voor een klein "dipje" :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 5:07 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 11:15 am
Berichten: 107
Woonplaats: Eeklo
Racekonijn schreef:
Stijn schreef:
Weet iemand of je kan verliezen in het nieuw systeem en of je dan zou gewonnen hebben in het oud ( op basis van punten he , nie van een goeie of slechte dag ) ?
Bv : Ik heb verloren met 21-19 maar met het oud syssteem had ik gewonnen . Kan da ?


Dat denk ik niet, omdat veel van 21 en 19 punten zijn door het wisselen van de opslag normaal, en die tellen al niet mee.
en het blijven de punten die je maakt op eigen service, die de doorslag geven. het zal al moeilijk zijn om aan 15 punten te geraken die je door je eigen opslag maakt.

ik denk het dus niet, maar om zeker te zijn kan je het eens uitschrijven op de 2 systemen en zo tellen en zien oe je er komt, maar verliezen in het ene en winnen in het andere lijkt me uitgesloten.



Gaat wel hoor als je verliest met 17-16 en je stond voor met 16-14 ==> dan is de score vb. 22-20 en dan heb je gewonnen :D

_________________
Ik heb veel geleerd van goede trainers, alleen ben ik het vergeten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 5:47 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 28, 2005 11:28 am
Berichten: 74
Woonplaats: Eeklo
ShuttleSlayer schreef:


Gaat wel hoor als je verliest met 17-16 en je stond voor met 16-14 ==> dan is de score vb. 22-20 en dan heb je gewonnen :D



verliezen met 17-16 kan nie he , wel me 16-17 :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 6:01 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 11:15 am
Berichten: 107
Woonplaats: Eeklo
en waarom zou da niet gaan ? :roll: ??

_________________
Ik heb veel geleerd van goede trainers, alleen ben ik het vergeten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 6:01 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2005 4:19 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Adegem
Stijn schreef:
verliezen met 17-16 kan nie he , wel me 16-17 :wink:


euhm... tis gebruikelijk de punten van den dienen die wint eerst te zeggen hé... allez, da moe toch als we scheidsrechteren...

en wa maakt da eigenlijk uit... speelt toch nie rol... tbelangrijkste is da de mensen weten of ge gewonnen ebt of verloren...

_________________
All we need are
Two rackets
One shuttle
And lots of fun...

Afbeelding

http://www.Kimmekespics.be
http://blog.kimmekespics.be
http://badkimton.wordpress.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2006 6:08 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 28, 2005 11:28 am
Berichten: 74
Woonplaats: Eeklo
Als ge voor staat me 16-14 kunt ge nie verliezen me 17-16 he , da bedoelde ik :lol:
Tis zo al ingewikkeld genoeg


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling