www.BCEikenlo.be - Forum

Forum van badmintonclub Eikenlo
Het is nu do maart 28, 2024 8:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Anoniem posten
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2005 6:08 pm 
Offline
Recreant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2005 9:10 am
Berichten: 28
Woonplaats: Eeklo
Ik vind dat dit forum een paar enorme nadelen heeft die door enige herconfiguratie zeker kunnen opgelost worden:

1. Het anonieme posten moet er uit. In de thread over de opvangproblemen van nieuwe spelers is weer eens gepost door user "Basje" wie dit ook moge wezen. Er wordt kritiek geuit waar niet van valt te traceren door wie het is gepost. Ik geloof dat ik de meeste spelers van de club bij naam ken, maar van een Bas of Basje heb ik nog nooit gehoord.

2. In de user profiles (die onder iedere post gelinkt staan staat nergens een naam of voornaam. Bij mijn profiel kun je enkel mijn naam afleiden uit mijn msn/email adres. (Ik kan me niet meer herinneren of ik die opgegeven heb bij het aanmaken van deze account)

3. Indien 2 niet op te lossen valt stel ik voor om het gebruik van nicknames te laten varen en als displayname uw echte naam te gebruiken.

Any feedback is welkom, maar ik blijf hoogstwaarschijnlijk bij mijn gedacht. Anoniem posten IS en blijft een nadeel. Het argument dat er minder gepost gaat worden kan ik zo al kelderen: Iedere internetgebruiker heeft ongetwijfeld meerdere web accounts, dus iedereen is gewoon om in te loggen alvorens hun ding te doen. Dit is standaard internet gebruik, en de hedendaagse browsers zijn allemaal in staat om passwords en usernames bij te houden voor hun gebruikers.

_________________
Some people are like Slinkies... generally useless, but you can't help but smile when you see one tumble down the stairs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Gewijzigd anoniem posten
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2005 10:26 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Het is inderdaad niet interessant om anoniem te posten of met geen duidelijke naam.
Daarom heb ik het posten onder 'gast' uitgeschakeld op alle forumboards.

Het is dan wel jammer voor de mensen die echter wel goed gebruik maakten van deze eigenschap, en een duidelijke naam opgaf bij het posten van hun bericht (Robert, Gilbert, Alain), voor deze mensen stel ik voor dat ze zich een account aanmaken met hun naam(of nickname).
(Sorry jongens, maar voor iedereen goed doen is soms moeilijk, en het lijkt me dat het voor jullie geen probleem is om een account aan te maken.)


Als voorstel voor je echte naam te tonen aan de anderen stel ik voor:
- je e-mail adres in te vullen met een duidelijke naamgeving
- onder je eerste aantal post je naam te vermelden (mag uiteraard onder alle posts, je kan dit missschien doen met een handtekening(*))


Om nu de echte naam van de persoon te weten, kan je een aantal dingen doen:
- kijken naar de e-mail adres van de gebruiker als deze is ingevuld, hieruit kan je meestal al afleiden wie het is.
- kijken naar een aantal post van de gebruiker, hij zal zijn naam wel ergens vermelden.
- Je kan ook steeds kijken bij de gebruiksgroepen of een bepaalde gebruiker bij de leden of niet leden van de club behoord, zo kan je alweer een onderscheid maken
- Persoonlijk bericht sturen naar mij, met de vraag van wie deze gebruiker is, ik zal hier dan spoedig op antwoorden.

Ik zal er op toezien bij een nieuwe gebruiker dat ik de identiteit ervan ken.



(*) = Handtekening is een eigenschap van het forum, waar je een tekst kan invullen en die dan na iedere post van jouw automatisch erbij gezet word, deze opties bevinden zich bij de configuratie van jouw account.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2005 10:01 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Naar aanleiding van wat ik vrijdag in de club hoorde over het forum deze post:

Sommigen zijn het oneens dat je zich eerst moet kenbaar(aanmelden) maken voor je een bericht (post) kan plaatsen op het forum, dergelijke mensen hebben ofwel niet het ganse forum gelezen of beseffen niet wat het gevolg is als dit niet zo is (zoals het dus eerst was).
Dus nog even kort uitgelegd voor die personen:
Het annoniem posten is uitgeschakeld om de eenvoudige reden dat dit hier een gastenboek is, en dat niet iedereen zomaar kan posten, en dus niet in het wilde weg reacties kan geven waar ze niets van af weten.
verder moet ik jullie doorverwijzen naar de post hierboven.

Geert

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Naam in profiel mogelijk
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 9:06 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Stijn schreef:
Geert , ik zeg niet dat die nicks wegmoeten he ( al begrijp ik niet dat iemand anoniem wil blijven op ons badmintonforumke ) maar nu kan je geen keuze maken (via een "noodoplossingske" ( handtekening) vind ik maar niets ze). je kan heel eenvoudig een( niet verplicht invulbaar dan als er anoniem willen blijven) veldje extra maken bij het registreren met de echte naam welke dan bij de gebruikerslijst komt te staan.

Ik denk juist dat die anonimiteit andere gebruikers afschrikt om ook in te loggen op ons forum en iets te zeggen . Want zeg nu eerlijk ; je begint op straat toch ook niet tegen een vreemde te spreken .
We hebben op ons forum maar een 8-tal aktieve gebruikers , waarvan er al zeker 3 tegen anonimiteit zijn.


Om een paar mensen toch hun zin te geven en aangezien het toch gemakkelijk is, is er vanaf vandaag de mogelijkheid voorzien om de 'Voornaam' en 'Familienaam' in te geven in de gebruikersinstellingen, de velden zijn NIET verplicht, en dat zal ook zo blijven. Dus wie zijn naam kenbaar wil maken aan anderen kan het dus daar invullen.
Als er een naam (of beiden) ingevuld zijn, zal dit te zien zijn in het profiel bij die gebruiker, indien er niets ingevuld staat zal er ook niets extras te zien zijn in het profiel.
Zo kan je vanaf nu je naam weglaten in je handtekening (of laten staan mag altijd uiteraard).

Indien er ergens fouten zouden inzitten, mag je mij altijd mailen, alsook voor vragen hierover.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Nieuwe gebruiker
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 3:09 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Vandaag zie ik dat er een nieuwe gebruiker is, nml, totaperso. Terug natuurlijk anoniem. Ik vind de naam ook niet terug in de gebruikerslijst bij de leden of niet - leden. Is dit een lid van de club of niet? Ik vind dat als men aan het forum wil deelnemen het voor iedereen mogelijk moet zijn om de naam te weten van de betrokkene. Nu kan men dit aanvragen bij de webmaster, wel dan kan men het ook op de site zetten.
Foto's aanvragen , nicknames te weten te komen, alles via de webmaster.Waarom zo moeilijk maken?
Daarom moet anoniem posten weg of onmogelijk gemaakt worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe gebruiker
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2006 8:45 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
gilbert schreef:
Vandaag zie ik dat er een nieuwe gebruiker is, nml, totaperso. Terug natuurlijk anoniem. Ik vind de naam ook niet terug in de gebruikerslijst bij de leden of niet - leden. Is dit een lid van de club of niet? Ik vind dat als men aan het forum wil deelnemen het voor iedereen mogelijk moet zijn om de naam te weten van de betrokkene. Nu kan men dit aanvragen bij de webmaster, wel dan kan men het ook op de site zetten.
Foto's aanvragen , nicknames te weten te komen, alles via de webmaster.Waarom zo moeilijk maken?
Daarom moet anoniem posten weg of onmogelijk gemaakt worden.


"totaperso" was een zeldzame gebruiker die (vermoedelijk) was aangemaakt via een automatisch script, ik heb deze ondertussen verwijderd

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 23, 2006 1:37 am 
Offline
Recreant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 10, 2006 6:45 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Adegem
Wegens veiligheidslekken in de PHPbb fora is dit meer dan logisch dat dit gebeurt en meestal voor grote aanvallen gebeuren zijn er diverse scripts actief die diverse fora afspeuren en valse registraties ondernemen zodat zij bij de aanval geregistreerd zijn en dus gerichtere acties kunnen ondernemen tegen een bepaalde site of meerdere sites tot servers.

_________________
Vancanneyt Sander
Spacepage.be - Ontdek het heelal
Poollicht.be - Real-time poollicht en zonneactiviteit
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling