www.BCEikenlo.be - Forum

Forum van badmintonclub Eikenlo
Het is nu do maart 28, 2024 8:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zaffelare 06
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2006 12:43 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2005 4:19 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Adegem
Oorspronkelijk waren we met van plan met een delegatie van 5 man (/vrouw) af te zakken naar het tornooi van de Flying Shuttles. Sofie, Vera en Stijn moesten echter afhaken omwille van blessures :(
Bleven dus nog over... Geert en ikke...
(Gelukkig genoeg was mijn kwetsuur al voldoende hersteld om toch deel te nemen, anders moest Geert helemaal alleen de eer van Eikenlo gaan verdedigen...)

Op zaterdagmorgen/middag stond het dames dubbel B1 gepland. Normaalgezien speelde ik met Sofie maar omwille van haar blessure moest zij jammer genoeg afzeggen. Een nieuwe partner vinden bleek niet al te moeilijk, en al vlug kreeg ik versterking van Anne Stoel (BC Damme).
Het was open B en we zaten in een poule van 5.
De eerste wedstrijd was tegen 2 B2's. We hebben het niet op ons één been gewonnen maar zo moeilijk was het nu ook weer niet.
De volgende match was tegen 2 B1's, althans dat was de bedoeling, maar we kregen een WO (1 van de dames van de tegenpartij moest eveneens afhaken met een blessure).
Daarna volgden nog twee wedstrijden tegen B2/C1-koppels, ook niet echt koppels waartegen we ons beste badminton moesten bovenhalen...
Logisch gevolg: Anne en ik winnen den dames dubbel B1... Afbeelding

Ondertussen had Geert ook zijn enkel gespeeld... maar dat liep daar niet zo goed af... Eerste ronde naar huis in drie sets... (denk da em den eersten set nog nie goe wakker was, twas dan ook om 9u30 smorgens da em gespeeld had...)

's namiddags en 's avonds was het dan tijd voor den B1 mix. Daar zaten we ook in een poule van 5, maar de gekwetste dame uit den dubbel, moest natuurlijk ook verstek laten gaan in den mix, waardoor we nog mee 4 waren.
Ik speelde samen met den Dieter De Weert (BC Damme) en Geert kreeg versterking van Anne Stoel (Eveneens BC Damme dus hé).

Den eersten match tegen De Ley Erwin en Clottens Els was nie ja dadde zenne... nog veel te onzeker over wat ik nu wel en niet kon met mijn ingetapte kuit (laten we stellen dat den dubbel véél te gemakkelijk was en ik het plotse niveauverschil in de mix eventjes niet kon volgen...) Gevolg... wij verloren in drie sets.

Den tweeden match was tegen Geert en Anne... twas ook nog nie ja dadde, maar khad wel al minder stress dan in Gentbrugge om tegen mijn snoezie te spelen... het uiteindelijk resultaat... Dieter en ik wonnen in 3 sets, weliswaar dant nie zo echt verdiend was...

Den laatsten wedstrijd was tegen Janssens Johan en De Waele Elke. Omdat ik niet meer kon vertrouwen dat den Dieter het wel allemaal zou doen (dienen jongen had ondertussen ook al een zwaar parcours afgelegd in den enkel en de finale uiteindelijk in drie sets verloren) moest ik terug wat meer op mezelf gaan vertrouwen. Ben daar degelijk in geslaagd en dat kwam zeker ons samenspel goed van pas. We hebben de tegenstanders in de eerste set eventjes weggeblazen met 21-12 of zo twa, den tweeden was al beke spannender, iets van een 18-21.

Geert had ondertussen gewonnen van Erwin en Els, die op hun beurt ook al verloren hadden van Johan en Elke.

Enkele vlugge berekeningen doen maakte van Dieter en mezelf poulewinnaar en de tweede plaats moest nog bepaald worden in het onderlinge duel tussen Geert/Anne en Johan/Elke.

In die laatste wedstrijd konden Geert en Anne de winst naar zich toetrekken en veroverden hiermee de tweede plaats.

Samengevat:
plaats 1: Dieter en ik
plaats 2: Geert en Anne

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Daarmee was den zaterdag een hele goeie dag geweest, alleen de prijzen vielen een beke tegen... een paar handdoeken, ne waslap en een paar kesses... maar ja, ze wilden mss voorkomen da we al stinkend naar huis gingen hé :lol:

Den zondag was der nog wa te doen, namelijk onder andere den heren dubbel B1 waar dat Geert en Dieter samen gingen strijden. In hun poule werden zij tweedes, waar ze jammer genoeg de duimen hadden moeten leggen tegen de latere winnaars, maar zij waren het enige koppel dat die winnaars een setje konden afsnoepen. ;)

Voor meer info moet Geert maar een beetje aanvullen want ik heb zelf niet zoveel gezien eigenlijk, ik stond namelijk weer een dagje op een stoeleke om puntjes te tellen...

Grtz,

Kim

_________________
All we need are
Two rackets
One shuttle
And lots of fun...

Afbeelding

http://www.Kimmekespics.be
http://blog.kimmekespics.be
http://badkimton.wordpress.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2006 7:18 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Eeklo
Ook een dikke proficiat. Blijkbaar zijn onze prijzen iets beter meegevallen. Ze wilden voorkomen dat we verhongeren :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2006 10:48 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Even mijn wedstrijden toelichten :

Zaterdagmorgen mocht ik het opnemen tegen steve mahieu, de eerste set warek langs geen kanten wakkers, en stondek al gauw veel achter, ik dacht wa krachten sparen en concentreren voor de volgende set, en met succes, ik kwam zowaar 13-3 voor, maar dan kwam steve terug wat in zijn spel en na verlengingen trok ik toch aan het langste eind, de beslissende 3de set kwam ik net iets te kort, niet slecht gespeeld (1ste set niet meegerekend :D), maar jah ...

Later in de namiddag was de mix gepland, met het debuut van Anne Stoel aan mijn zijde was het wat aftasten, tot ieders verbazing ging dat zeer goed, en verloren we onze eerste wedstrijd heel niptes van Kim en Dieter met 22-20 in de derde set, door wat ongelukkige fouten.
Jammer maar niet getreurd en op naar de volgende, tegen een niet te onderschatten pluimplukkerskoppel, de eerste set vrij gemakkelijk gewonnen, en de tweede set te flauw gestart, en beslissende derde werd maar nipt gewonnen.
Na korte rustpauze mochten we het dan opnemen tegen het 1ste reekshoofd en zeer goede B1 speler Johan Janssens met aan zijn zijde Elke Dewaele (eveneens Pluimplukkers), de eerste set liepen we achter de feiten aan, tot net voor het einde we het gevonden (de dame was niet zo sterk achteraan) hadden en de set hebben kunnen binnehalen, daarna was de tweede slechts een formaliteit, als we ons maar concentreerden op ons eigen spel en goed bleven doorspelen en druk bleven zetten.
Zo doende waren we 2de, terwijl een 1ste plaats er hier zeker in zat.

De zondagmorgen werd dan de Heren Dubbel B1 gespeeld, ik speelde met Dieter in poule B en mochten het daar opnemen tegen alweer pluimplukkers (Geert Gabriels en Simon Van Gastel), deze stonden reekshoofd, een geconcentreerde 1ste gaf wat we verwachten en goede zege, de 2de set lieten we ongewild de concentratie zakken en verloren we, de 3de set begonnen we terug beter, maar konden het toch niet de ganse set volhouden, een verlies was het gevolg.
De 2de en tevens laatste wedstrijd van de poule was tegen lode de vos en timoty neetesonne, de eerste set werd een thriller van formaat puntjes werder maximum met 3 punten verschil binnengehaald, een lange set was het gevolg, uiteindelijk wonnen we deze met 29-27 als ik mij niet vergis, de 2de set was een totale ongecontreerde set vol fouten en een duidelijk verlies, de 3de set konden we terug ons betere spel opnemen en wonnen deze dan ook mooi.
Helaas wisten de pluimplukkers ook gemakkelijk te winnen van lode en timo, met als gevolg dat ze de finale speelden en deze ook gemakkelijk wonnen, onze eerste wedstrijd was dus van cruciaal belang, en we waren ook de enigen die het hen zo moeilijk hadden gemaakt.

Blijven trainen dus en op naar de volgende !! :D

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling