www.BCEikenlo.be - Forum

Forum van badmintonclub Eikenlo
Het is nu wo apr 17, 2024 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 9:24 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Discussie vanuit het gastenboek:

Anoniem schreef:
Bestuur,
Er doen verschillende geruchten de ronde dat jullie club geen inspanning doet om nieuwe leden iets bij te leren en dat jullie alleen tegen de gekende mensen spelen. Dat is dus zeer jammer maar misschien moeten we naar een andere club uitkijken die wat aangenamer zijn he !!!


Geert De Baets schreef:
Beste,

Als er nieuwe mensen zijn in de club, dan worden deze zeker opgevangen, het is alleen niet mogelijk dit te doen als er heel wat nieuwe leden zijn, en er zal zeker met nieuwe leden gespeeld worden als zij daar ook toe bereid zijn.
Ik denk dat er mensen genoeg zijn in de club die dit kunnen getuigen.
Geert


Erik schreef:
Mocht iedereen nu es op de club zelf zeggen wat er op zijn/haar lever ligt, dan zouden we er wat kunnen aan doen! Dat zal heel wat constructiever zijn dan anoniem op internet te gaan posten.

Dit is niet het enige geval van dergelijke onrust waar ik van weet. Laat van jullie horen ipv achter de rug van het bestuur onder elkaar te mopperen hoe slecht het wel is in onze club!

Trouwens moest ie zo slecht zijn hadden we geen 20-jarig bestaan gevierd!


Andy schreef:
kbeken, kbeken
it was I :p

Het is inderdaad waar dat de meeste iedere week tegen dezelfde spelen (ik inbegrepen). Maar dit heeft ook zo zijn redenen, de competitiespelers blijven graag op hun niveau spelen en de amateurs zoals ik spelen dan liever tegen/met kameraden waar ze het meeste lol mee maken.
Je moet zelf ook wat initiatief, interesse en een goed humeur tonen. vooral dat laatste is belangrijk om tegen/met mij te spelen :D

Anyway, good luck finding a better club!
/cheers


Ik zelf vind dat Andy zowat gelijk heeft:
De persoon bedoeld waarschijnlijk dat hij niet vaak met spelers speelt die beter zijn dan hem (vermoed ik), en daar kan ik best inkomen, in onze club blijven de meeste spelers op hun huidige niveau, enkel de competitiespelers werken aan hun vooruitgang, als je ook wilt meespelen of tegen betere spelers wil spelen, slechts een oplossing, het hen vragen.
Ikzelf zal niet snel tegen beginners spelen omdat ik denk dat deze het zelf niet willen om "afgemaakt" te worden.
Dus als je tegen mij wil spelen, laat maar iets horen, tis nu nog de moment volgend seizoen zal ik enkel maar trainen, competitie en tornooien spelen.
grtz
Geert

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 11:16 am 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2005 4:19 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Adegem
Ik wil eerst en vooral zeggen dat er wel degelijk inspanningen gedaan worden om nieuwe leden iets bij te leren. Verschillende betere spelers houden zich geregeld bezig met beginnelingen om hen zo iets bij te leren. Ook is er in het begin van het seizoen training gegeven aan geïnteresseerde beginnelingen om hun niveau op te krikken dus durf niet te zeggen dat wij die groep in de kou laten staan.

Vervolgens, indien jij als beginneling met een gevorderde wil spelen dan moet je het ook vragen en niet achteraf roddelen dat wij niet met jullie willen spelen. Jullie hebben een mond gekregen, gebruik die dan ook. Wij gaan je handje niet vasthouden.
Anderzijds moet je ook begrijpen dat wij geen drie uur aan een stuk op het veld willen staan met een beginneling en ook nog eens een wedstrijd op niveau willen spelen.
Ik weet dat je als beginneling het meest bijleert door met gevorderden te spelen maar vergeet niet dat ook deze laatste groep nog iets wil bijleren en dat zal hen pas lukken wanneer ook zij op regelmatige basis op een deftig niveau kunnen spelen.
Wanneer wij enkel met beginnelingen spelen gaat ons niveau niet beter worden en uiteindelijk zal dit leiden tot een verlaging van ons eigen niveau en dat willen wij natuurlijk ook niet.

Het probleem is dat JIJ maar denkt dat omdat JIJ een beginneling bent, iedereen maar voor JOU in de bres moet springen en JOU moet vragen om te spelen en JOU iets bij moet leren.
Dat klinkt mij maar wat egoïstisch in de oren en wij zijn geen babysitters die voor jou gaan zorgen. Je kan reeds voor jezelf zorgen (hoop ik) en je moet zelf maar het lef hebben om aan andere mensen te vragen of zij met jou willen spelen. Je zal zien dat er niet veel zullen weigeren.

Ik weet natuurlijk niet wie je bent maar ik durf zelfs te wedden wanneer één van onze beste of betere spelers jou vraagt een wedstrijd te spelen je dit niet zult aannemen uit angst af te gaan.
(In dit opzicht ga ik dus volledig akkoord met Racekonijn.)

Dus het enige wat ik zie is een bang iemand die niet eens rechtstreeks wil zeggen war er op zijn/haar lever ligt want anders had je geen anonieme post gedaan. Je bent bang voor de reacties op je bericht en je ben waarschijnlijk ook bang om iemand te vragen om met jou te spelen.
Ik besef dat dit harde woorden zijn maar alsjeblief wees zelf eens wat assertiever en misschien zal het dan beter gaan.

Dan wil ik ook nog het volgende meegeven.
Ik heb reeds gezegd dat er spelers zijn die zich echt met beginnelingen bezighouden. Dan heb ik het wel degelijk over slagen oefenen, wat techniek of wat tactiek. Daarnaast zijn er ook nog héél wat spelers die vaak eens een wedstrijdje spelen met een beginneling.
Dan vind ik het fout dat je zomaar de hele club beschuldigt van dit alles. En zeker wanneer je dit openbaar op het gastenboek doet.
Heeft je mama je nooit geleerd dat je niet iedereen over dezelfde kam mag scheren???

En als je echt wil uitkijken naar een andere club, je doet maar. Zwartkijkers kunnen wij missen als de pest.

_________________
All we need are
Two rackets
One shuttle
And lots of fun...

Afbeelding

http://www.Kimmekespics.be
http://blog.kimmekespics.be
http://badkimton.wordpress.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 11:40 am 
Offline
Recreant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2005 9:10 am
Berichten: 28
Woonplaats: Eeklo
Ik heb het al meerdere malen zien gebeuren dat er 3 goeie spelers op een plein staan en een aantal mensen op de bank zitten. Het komt dan zelden voor dat er iemand gaat vragen om mee te spelen.

De sfeer in een sportclub wordt gemaakt door de leden, niet door het bestuur.

_________________
Some people are like Slinkies... generally useless, but you can't help but smile when you see one tumble down the stairs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: anoniem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 1:38 pm 
Naar wat ik als antwoord gelezen heb op het bericht van anoniem wil ik graag het volgende kwijt. Eerst en vooral is het een zwak punt van elke website dat men anoniem er iets kan op zetten. Als men iets te zeggen heeft goed, maar dan onder uw naam.
Als medestichter van de club heb ik ook vragen bij wat sommige leden als reactie hebben op anoniem en vraag mij af of deze reacties onze club niet meer kwaad dan goed doen.
Spijtig genoeg krijgt anoniem gedeeltelijk gelijk en wel door de volgende passages uit de reacties:
- een bestuurslid schrijft: Ikzelf zal niet snel tegen beginners spelen omdat ik denk dat deze het zelf niet willen om "afgemaakt" te worden. Men kan ook tegen beginners spelen zonder ze af te maken.
- nieuwe leden moeten maar aan ons, de gevorderden, vragen om met hen te spelen.
Dit geeft aan een nieuw lid een gevoel van " ik word niet aanvaard"
Ik dacht dat het anders was, vroeger toch.
Ik zou zo nog enkele voorbeelden kunnen aanhalen.
Ik stel mij de vraag of zij die deze commentaar schrijven vergeten zijn dat ze ook van nul begonnen zijn.
En ook de opmerking dat de club 20 jaar bestaat is geen garantie om aan te nemen dat alles nu in orde is.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: anoniem
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 2:05 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Gilbert schreef:
Naar wat ik als antwoord gelezen heb op het bericht van anoniem wil ik graag het volgende kwijt. Eerst en vooral is het een zwak punt van elke website dat men anoniem er iets kan op zetten. Als men iets te zeggen heeft goed, maar dan onder uw naam.


Gilbert,
Er is geen enkele website, maar dan ook geen enkele, waar je niet anoniem kan posten.
Dit kan je als webmaster niet voorzien.
Indien jij het tegengestelde beweerd, geef me dan de website, ik zal er anoniem op posten !!
PS: Jij post ook anoniem, als gast = anoniem


Verder:
Er is een groot verschil in spelers in de club, namelijk er zijn spelers die komen zuiver recreatief, en niet met het doel nog te verbeteren (hun goed recht) en spelers die absoluut willen verbeteren en komen om te trainen.
En dan heb je nog beginners, deze worden meestal opgevangen door de mensen die niet echt willen verbeteren in de club, en wat voor beginners al moeilijk genoeg is, en dan zie ik ook niet het nut in waarom mensen die veel hoger niveau hebben en willen verbeteren zouden spelen met beginners, die personen leren niets bij, en de beginners kunnen evenveel leren met mensen die geen vooruitgang willen boeken.
Ikzelf wil nog verbeteren (dat is wel voor iedereen duidelijk), en zie dan ook weinig nut in om met beginners te spelen tijdens het seizoen (na het seizoen maakt het mij niet veel uit).
Ik wil me wel bezig houden met personen die absoluut willen verbeteren, en die ik nog iets kan bijbrengen.
Daarom blijf ik bij wat ik zegd heb, mensen die willen met mij spelen moeten het maar vragen.
En vroeger was het zeker niet anders dan nu, althans toch niet toen ik begon, of naar Eeklo overkwam, en ik ben er ook geraakt (denk ik) en ook maar enkel door mensen te vragen om met mij te spelen.
Als ze aan mij komen vragen, zal ik zelden weigeren, maar ze vragen het nooit.
Tot slot, ik denk dat al bovenstaande repleys zijn van mensen die nog willen verbeteren, dus we hebben hier een beetje allemaal dezelfde visie denk ik.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 2:30 pm 
Offline
Recreant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2005 9:10 am
Berichten: 28
Woonplaats: Eeklo
Hier ga ik toch effe men gedacht op zeggen:

Citaat:
Dit geeft aan een nieuw lid een gevoel van " ik word niet aanvaard"
Inderdaad, dit heb ik 8 jaar terug ook gehad. Maar na 2 keer spelen was dat weg.

Citaat:
Ik stel mij de vraag of zij die deze commentaar schrijven vergeten zijn dat ze ook van nul begonnen zijn.
Ik ben inderdaad zoals iedereen van nul begonnen, en ik heb er ZELF moeite voor gedaan om te maken dat ik aanvaard werd binnen de groep (wat niet moeilijk is als je iets of wat sociaal mens bent). Ik heb echter nooit hulp nodig gehad van anderen om wedstrijdjes te regelen. Ik heb nooit hulp nodig gehad van anderen om me op men gemak te voelen in de club. Ik deed zelf wat moeite, en als resultaat werd er moeite voor mij gedaan.

Het kan niet allemaal van 1 kant komen, zoals sommigen wel zouden willen. Daarom lijkt mij deze hele discussie wat overbodig. Vooral omdat ik gezien heb hoe sommige andere nieuwe leden bij ons zijn begonnen zonder enig probleem.

Op de bank zitten wachten tot ze u komen vragen om te spelen zonder zelf te proberen ergens een setje spelen is zeer zeker fout. Maar op een plein staan slaan zonder anderen te vragen is ook fout.

Als de stap te groot is om alleen te beginnen in de club (drempelvrees, faalangst en al die andere tussen-de-oren-ziektes-voor-watjes) breng dan wat vrienden/vriendinnen mee, maar sta dan niet altijd binnen jullie eigen groepje te spelen.

Waar onze club last van heeft zijn de eilandjes van spelers die altijd onder elkaar dezelfde matchen spelen. Iedereen die dat doet weet dit waarschijnlijk wel zelf. Mocht daar iets aan gedaan worden, dan zou al dit oeverloos gemelk wel snel opgelost zijn.

Mischien eens een toornooi organiseren binnen de club? Een systeem met uidaging? Er is genoeg aan te doen, maar inet discussies voeren zal in dit geval niet helpen.

_________________
Some people are like Slinkies... generally useless, but you can't help but smile when you see one tumble down the stairs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 2:49 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2005 4:19 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Adegem
Gilbert schreef:
Ik stel mij de vraag of zij die deze commentaar schrijven vergeten zijn dat ze ook van nul begonnen zijn.


ik weet maar al te goed dat ik ook van nul begonnen ben en toen ik als 13-jarige kwam rondhuppelen bij de volwassenen waren die ook niet happig om mij te vragen om te spelen want hoe kon zo een klein jong ding al weten wat het was om op deftig niveau te spelen... Ik moest op dat moment ook zelf vragen wie wou spelen met mij en tonen dat ik wel degelijk wat in mijn mars had want velen stelden zich vragen bij mijn capaciteiten en mogelijkheden, vooral de betere spelers van dienen tijd...
Dus als je vroeger met nu vergelijkt kan ik zeggen dat dit nog steeds gelijklopend is...

RsQ schreef:
Mischien eens een toornooi organiseren binnen de club? Een systeem met uidaging?


Dan zal toch iedereen ne keer moeten beginnen maken da em om 8u in tenue in de zaal staat want gelijk dant nu is.... der zijn der dient presteren om nog om kwart voor 11 der toe te stuiken (You all know who I'm talking about)... :twisted:

_________________
All we need are
Two rackets
One shuttle
And lots of fun...

Afbeelding

http://www.Kimmekespics.be
http://blog.kimmekespics.be
http://badkimton.wordpress.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: volwassenen
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2005 8:43 am 
Als ik al de bovenstaande berichtjes lees herken ik het meeste.

Ikzelf ben ook op jonge leeftijd begonnen in de club en moest ook van nul beginnen gelijk iedereen. Nadien was het soms zagen om tegen beter te spelen tot ge uiteindelijk zelf bij de competitiespelers behoorde. T was niet altijd even gemakkelijk maar t was dan toch uiteindelijk gelukt.

Na een verplichte stilstand van enkele jaren en door dak verhuisd was ben ik opnieuw naar een nieuwe club gegaan. Daar zag ik net hetzelfde: de groepjes binnen de club. Ik zette mij langs de kant en wachtte af. Uiteindelijk is er iemand mij komen vragen om te spelen, en hoe kon het ook anders: een mede-recreant. Na enkele spelletjes zagen ze in dat het niveau wel iets anders was dan recreant maar ik speelde terug en had plezier. Omdat het bloed nu eenmaal kruipt waar het niet gaan kan probeerde ik ook een matchke te versieren met een competitiespeler. Ik kan nu nog altijd zeggen dat dit bijna onmogelijk bleek, alhoewel ik op dat niveau kon spelen. Door een intern tornooike zagen ze dat er iets meer inzat en door een gebrek aan competitiespelers kwam er een plaatje vrij in de herenploeg. Ik mocht beginnen meetrainen met de competitiespelers en nu ben ik vaste waarde.

Wat ik hiermee bedoel is :
-Bij alle clubs die zowel recreanten als competitiespelers hebben zijn er groepjes(das normaal)
-t is aan de speler zelf om er naartoe te durven gaan en te vragen mee te doen, dit is het makkelijkst als ze met 3 staan op een veld. ze moeten al vrij arrogant zijn om dan "neen" te zeggen.
-Een intern tornooike op één dag, met daarna een natje en droogje van de club als einde van t seizoen of kerst helpt de clubsfeer. Als natuurlijk zowel de competitiespelers als recreanten aanwezig willen zijn. Speel dubbels met van elk één.
-Een laddertornooi in het jaar kan ook helpen(vroeger is dit ook nog eens gedaan in Eikenlo)
-Elk einde van t seizoen kan er misschien gevraagd worden wie er competitie wil spelen en zo kan er misschien een extra ploeg gemaakt worden met een aangepast niveau (D of C2 competitie, verhogen kan nog altijd)
-Vergeet niet : badminton moet leuk blijven


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2005 2:25 pm 
In wat gilbert op dit forum schreef zit heel veel waarheid en voor sommigen is het misschien nodig dit nog eens goed te lezen.

Greetz


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2005 3:05 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
basje schreef:
In wat gilbert op dit forum schreef zit heel veel waarheid en voor sommigen is het misschien nodig dit nog eens goed te lezen.

Greetz


Verklaar u nader zou ik zo zeggen ...

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2005 6:24 pm 
Offline
Recreant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2005 9:10 am
Berichten: 28
Woonplaats: Eeklo
basje schreef:
In wat gilbert op dit forum schreef zit heel veel waarheid en voor sommigen is het misschien nodig dit nog eens goed te lezen.

Greetz


Ik zou het waarderen moest u uzelf kenbaar maken (lees ook mijn thread over anoniem posten in dit forum).

U geeft met uw post weer te kennen dat u niet tevreden bent, maar u zegt er niet bij waarom. U geeft geen mogelijke oplossing. U zegt niet hoe we eventueel iets kunnen verbeteren. U geeft ons niks van informatie waarmee we kunnen werken.

Alles wat u deed is kenbaar maken dat er ontevredenheid is binnen de club, maar dat weten we eigenlijk al.

Als u een constructieve bijdrage wilt leveren aan onze club kan dit altijd, dit zou zelfs zeer gewaardeerd zijn.

Ik heb in mijn vorige post een intern tornooi voorgesteld. U had kunnen zeggen of u dat een goed idee vond of niet. U had kunnen iets anders voorstellen. Maar dit deed u niet.

U geeft te kennen dat er iets mis is en neemt dan een afwachtende houding aan. Het is hoogstwaarschijnlijk die afwachtende houding die ervoor zorgt dat u niet tevreden bent. Hou er rekening mee dat er in het leven zeer weinig op een zilveren schaaltje wordt gebracht. Als je iets wilt moet je er meestal zelf voor zorgen.

Ik kijk nu al uit naar uw suggesties!

_________________
Some people are like Slinkies... generally useless, but you can't help but smile when you see one tumble down the stairs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: constructieve ideeên
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2005 8:56 pm 
Laten we beginnen met in stilte te applaudisseren voor iedereen die tot nu toe op dit forum heeft mee- of eventueel tegengewerkt. 't Bewijst dat er meer dan genoeg levenskracht in deze ploeg zit, en dat iedereen toch wel bezorgd is, en met de ploeg begaan.
Maar Erik heeft gelijk als hij stelt dat het tijd is voor de constructeurs, en dat we gebaat zouden zijn met positieve bijdragen. Vandaar deze eerste poging.

Wat denken jullie van een soort 'peterschap', waarbij we er zouden proberen voor zorgen dat nieuwelingen voor een welbepaald aantal sessies, 5, 10, weet ik veel, onder de vleugels komen van één persoon?
Dat zou in concreto betekenen dat die ene, bekende, gedurende dat aantal sessies telkens een half uur spendeert aan de nieuweling (of eventueel aan twee tegelijk, als die twee nieuwelingen elkaar kennen, of samen beginnen, zoals regelmatig gebeurt). Dat halve uur kan dan besteed worden aan training op slagen, later op wat positieaanwijzingen. En uiteraard wordt het dan mogelijk om met een andere 'peter' af te spreken en eventueel voor een kleine onderlinge 'ontmoeting' te zorgen, waardoor de stap naar elkaar leren kennen wat makkelijker wordt.

Ik denk niet dat de nieuwelingen nu al onmiddellijk zo dik gezaaid zijn dat we meteen iedereen in dit systeem moeten inschakelen, en ik weet ook dat wat ik hierboven suggereer al vaak in de praktijk zo gedaan wordt. Maar daar wat systematiek in steken zou het mogelijk maken dat we dit als argument gebruiken om aan recrutering te doen.

Hierbij nog een opmerking: we blijven spelen 'for the fun', dus dit is geen ijzeren keurslijf, en er worden geen tuchtstraffen uitgedeeld als iemand er es niet is, of te laat komt of zoiets.

En het zou kunnen dat er mensen zijn die hiervoor helemaal niet geschikt zijn, of dit doodgewoon niet willen. Daar is maar één remedie voor: organiseer een korte rondvraag wie eventueel in dit idee zou willen meegaan!

Ik ben alweer razend benieuwd!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2005 11:18 pm 
Offline
Recreant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2005 9:10 am
Berichten: 28
Woonplaats: Eeklo
Dit zou kunnen werken moest iedereen ervan weten, maar ik denk dat maar een fractie van de club zich bewust is van deze discussie die we op internet voeren.

Iemand die ontevreden is, en zich niet bewust is van deze discussie zal ontevreden blijven tot hij er op een andere manier van hoort. Hetzelfde gaat op voor alle mogelijke manieren van vragen stellen aan de spelers (bv. enquetes of polls op internet)

Daarom denk ik dat het beter is om eerste een manier te vinden waarop we iedereen kunnen bereiken. Dit is essentieel, want als er een beslissing genomen wordt waar niet iedereen van weet kunnen de personen die het er niet mee eens waren, en er niet van wisten zich in hun gat gebeten voelen en dan begint het hele gemelk weer helemaal opnieuw.

Het enige wat ik kan bedenken dat me betrouwbaar lijkt:
- Beschrijving van de 'onrust' op papier zetten + eventuele voorstellen + eventuele 'tevredenheidsenquete'
- Kopies nemen voor alle leden
- Adressen uit de ledenlijst vissen
- Papier droppen in de bus (eventueel met een paar man om de load te verlichten)
- Emmer voor de antwoorden klaarzetten in de sporthal

Veel meer dan wat kopies, een paar enveloppes en een uurtje werk voor een paar mensen zal dit niet kosten. En het zou een goed beeld geven van de omvang van het probleem en de meningen over voorgestelde oplossingen.

Als extra bonus zullen de ontevreden personen ook zien dat er effectief naar een oplossing wordt gezocht en wat cooperatiever zijn.

Dit kan echter wel zwaar overkill zijn.

Weet er eigenlijk iemand bij benadering hoeveel personen er ontevreden zijn?

_________________
Some people are like Slinkies... generally useless, but you can't help but smile when you see one tumble down the stairs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: enquete
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2005 11:51 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Een enquete houden onder de leden binnen de club over hun tevredenheid lijkt mij eigenlijk niet echt zo heel nuttig, het resultaat zal zijn dat de meesten tevreden zijn en mss een klein deel ontevreden.
of de ontevreden mensen zullen niets afgeven (wat dat hun probleem is, en dan ook niet kan opgelost worden) of er zal totaal geen respons komen.
Het lijkt me ook dat ontevreden personen gewoon wegblijven uit de club en niet meer komen, dus echt ontevreden mensen zullen we niet hebben denk ik.

en om iedereen te contacteren via een brief in de bus, is heel wat werk, en is niet zomaar gedaan (en het kost geld) en der is geen zekerheid dat er resultaat van komt.

Wat ik in ieder geval zal voorleggen op de volgende bestuursvergadering:
- een intern tornooi proberen organiseren.
- het voorstel van robert omtrent het peterschap van nieuwe leden


Naar mijn mening worden nieuwe leden of toekomstige leden voldoende opgevangen zoals het nu is, bepaalde personen steken daar nu al heel wat energie in (waarvoor oprechte dank uitgaat van de club), en ik denk dat de nieuwe personen niet mogen klagen in onze club (als ik het bekijk hoe het is in andere clubs en hoe het vroeger was). Het ligt voor mij ook een groot deel bij de nieuwelingen zelf, als zij willen met anderen spelen zal dat gebeuren, als ze zelf liever alleen tegen hun vriend(in) spelen kan je ze wel een aantal keer vragen mee te spelen, maar dat is het dan ook, aan zulke mensen heb je als club niets en daar kan je weinig aan veranderen lijkt mij.
Het is voor mij, puur de ingesteldheid van de nieuweling.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Reactie op Racekonijn.
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2005 4:31 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: do jun 02, 2005 4:01 pm
Berichten: 43
Graag zouden Rita en ikzelf reageren op wat wat Racekonijn schrijft, nml. " en ik denk dat de nieuwe personen niet mogen klagen in onze club (als ik het bekijk hoe het is in andere clubs en hoe het vroeger was)"
Onze vraag naar Racekonijn is: hoe was het vroeger? Hoe kan iemand die nog geen tien jaar in de club is weten hoe de nieuwe leden vroeger opgevangen werden. Het was beter. Probeer de problemen van nu niet te verdoezelen met naar iets te verwijzen waar u niets over weet.
Men gaat niet van nul leden naar 120 leden in 6 jaar als de opvang slecht is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling