www.BCEikenlo.be - Forum

Forum van badmintonclub Eikenlo
Het is nu do maart 28, 2024 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 1:21 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Naar aanleiding van de post's in het gastenboek kunnen we hier verder discusieren over de uitrusting van de competitiespelers.

Mijn persoonlijke mening:

Wat Robert zegt is waar, een gezamelijke outfit zou mooi zijn vooral voor op verplaatsing te gaan.
Ook het idee om eens een uitgewerkt logo vond ik zeer goed, om daarrond een wedstrijdje te organiseren.

Maar Gilbert heeft ook gelijk, wie gaat dit betalen?

En hoever zien jullie dit, T-shirt, polo, ... je kan hier heel ver in gaan als je wilt, maar dit is vrij kostelijk.

Ik zelf heb wel altijd het club t-shirt gedragen als er competitie was, dat is wel het minste wat je kan doen.

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Kledij
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 7:59 pm 
Hierbij wil wijzen op het feit dat de badminton kledij onderworpen is aan bepaalde regels, zeker als men deze op tornooien en competitie wil dragen. Het heeft geen zin een t- shirt te laten maken waarvan de hoofdscheidsrechter op een tornooi zegt dat deze niet toegelaten is en men iets anders moet aantrekken. Dit is niet altijd zo maar het kan gebeuren en is reeds voorgekomen. Voor zij die belangstelling hebben: lees dan eens art.117 en volgende in de C 100. Het reglement is beschikbaar bij de secretaris.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 8:02 pm 
Offline
C2-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 20, 2005 4:19 pm
Berichten: 181
Woonplaats: Adegem
Na alle berichtjes gelezen te hebben begon ik automatisch onderstaand refreintje te zingen (of toch een poging tot :p)

Wie zal dat betalen
Wie heeft zoveel geld
Wie heeft zoveel ping ping ping
En wie heeft dat besteld


Hoe zou da toch komen é ...........

Toch vind ik het een super idee om een logo uit te werken en om ne keer flashy T-shirtjes ter beschikking te hebben zenne, da we ne keer van da "begrafeniskleur" afzijn en ook van onze ex-sponsor want das toch al lang da die nie meer sponsort...
Enne, ivm de kosten, ik vind dat dit aan het bestuur moet voorgelegd worden en zij zullen wel weten wat wel en wat niet binnen hun budget valt. Als buitenstaander hebben wij geen zicht op de geldkas en moeten wij dus ook geen beslissingen nemen in hun plaats. Laat het bestuur ook eens zijn zeg doen hé.

Toedels


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 10:00 pm 
Waarde pluimgenoten,

Nooit gedacht dat ik met een simpel bericht zoveel commotie kon opwekken. De krachtvan het woord is dus nog niet verloren.

Wat had ik in het begin gevraagd?
- Zou er voldoende steun te vinden zijn voor het idee om een beetje 'uniform' naar buiten te treden? Ik heb tot hier toe eigenlijk alleen maar 'ja' gelezen, zij het onder bepaalde voorwaarden.
- Kunnen we hier eventueel een eigen ontwerp voor maken? Zelfs in de vorm van een interne wedstrijd? De reacties lijken me enthousiast genoeg. En hier laat Gilbert een vermanende stem horen, met alle recht van spreken: er moeten hier inderdaad regels gevolgd worden. Misschien kan iemand die daar thuis in is es op een rijtje zetten wat de belangrijkste voorwaarden zijn?
- Kunnen we daar een kleurrijk geheel van maken? Hier spelen waarschijnlijk dezelfde beperkingen als hierboven. Dat zullen we dus nog zien.

En inmiddels zijn er twee heel belangrijke vragen opgedoken...
- Hebben we het nu over een vrij volledige uitrusting, of eventueel over alleen maar het materiaal voor tijdens de wedstrijden? Ik denk dat we dit inderdaad beperkt moeten houden, ook in functie van de volgende vraag...
- Hoe financieren we dit? We kunnen dit inderdaad niet op de nek van het bestuur schuiven. Of misschien niet helemaal, maar een beetje... Wat denken jullie van volgende redenering. Ik heb nog niemand zien opdagen ZONDER kleren. Niet alleen zouden we dat allemaal onmiddellijk weten via de foto's op de website, maar goed, iedereen investeert wel wàt in zijn outfit. Maar ik neem aan dat dit niet genoeg is om iets speciaals te laten ontwerpen. We hebben het dus alleen nog over het verschil tussen iets speciaals en iets (dood)gewoons. Kan iemand uitzoeken hoe groot dat verschil nog is? Misschien op basis van een paar eenvoudige criteria. Moet het logo van de sponsor erop? Dat beïnvloedt het aantal, tenzij de sponsor een jarenlang engagement aangegaan is. Gaan we naar een hoge kwaliteit? Van de shirts zelf, én van de opdruk? Ik weet daar zelf allemaal veel te weinig over, maar we hebben alleszins dames genoeg in de club om daar iets zinvols over te zeggen, zij kennen ongetwijfeld een en ander aan prijzen (sorry heren, jullie komen pas weer in het verhaal als er betaald moet worden).

Is op basis van dit alles dit idee nog levensvatbaar? Is dit een onderwerp voor ergens op een vergadering? Ik zou het niet weten, ik ken ook de agenda en de volgende datum niet... Maar mijn vertrouwen in het bestuur is zéér groot. Misschien moeten zij nu maar beslissen of we met dit idee doorgaan, of dat het geen zin heeft.

In elk geval bedankt voor de reacties, het sportbloed kruipt blijkbaar ook waar het geld niet gaan kan!

Sportieve groeten!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 11:00 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Eeklo
Regels met betrekking tot de kledij zijn ook te vinden op http://www.badmintonliga.be/reglementen/pdf/C100.pdf zie artt. 117 en 118
Regelgeving opzoeken lijkt beroepsmisvorming te zijn :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 12:59 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Robert schreef:
- Kunnen we hier eventueel een eigen ontwerp voor maken? Zelfs in de vorm van een interne wedstrijd? De reacties lijken me enthousiast genoeg. En hier laat Gilbert een vermanende stem horen, met alle recht van spreken: er moeten hier inderdaad regels gevolgd worden. Misschien kan iemand die daar thuis in is es op een rijtje zetten wat de belangrijkste voorwaarden zijn?


De voorwaarden van een shirt voor tornooien zijn onder andere:
- het shirt moet 75% (ik kan mij vergissen) hetzelfde kleur zijn
- er mag geen reclame op de rug of voorkant staan
- er moeten korte mouwen aanwezig zijn (geen basketbal shirt)
- mag nie gescheurd zijn

--> alle regels zijn inderdaad te lezen op de link van Katleen, hier boven vermeld

dit zijn zo de eerste die in mij opkomen die ik weet als scheidsrechter.
MAAR, dit is allemaal zeer goed en fijn, maar op de hedendaagse tornooien heb ik er nog nooit een hoofdscheidsrechter een speler zijn shirt weten afkeuren, en heb ik er wel al degelijk gezien die bovenstaande regels zeer duidelijk overtraden.
Waarmee ik niet wil zeggen, dat als wij een shirt maken of zo, dat we hier ons broek moeten aan vegen.

Het voorstel om een shirt met sponser te maken, is praktisch gezien onmogelijk, aangezien we geen sponsor hebben, Nino staat wel op de site omdat hij dit seizoen een aankoop deels sponserde, maar dit zal naar het begin van volgend seizoen van de site gaan.
het huidige club t-shirt met het voutje erop is voor mij antiek, ik draag hetzelf alleen maar op tornooien en competitie.

Het probleem van de outfit is bekend in het bestuur en daar word aan gewerkt, de oorzaak is, dat er teveel shirts gemaakt zijn (daardoor aan lagere prijs) met de sponor erop, en nu zitten we ermee.
Bij de volgende vergadering zal dit zeker een aktief werkpunt zijn.

Grtz
Geert

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 1:17 pm 
Offline
Recreant

Geregistreerd: zo mei 22, 2005 1:01 pm
Berichten: 1
Racekonijn schreef:
De voorwaarden van een shirt voor tornooien zijn onder andere:
- het shirt moet 75% (ik kan mij vergissen) hetzelfde kleur zijn
- er mag geen reclame op de rug of voorkant staan
- er moeten korte mouwen aanwezig zijn (geen basketbal shirt)
- mag nie gescheurd zijn


Doe ni moeilijk eh mensen, laat de vrouwen toples spelen
gegarandeerd leid dat den tegenstander af en kunnen ze ook ni kakken over iet da ge nie aanhebt

think about it... :wink:

_________________
Also, I want a hat I can put beer cans in and a passive skill to light my farts.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 1:56 pm 
Offline
D-Speler
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Eeklo
Citaat:
het shirt moet 75% (ik kan mij vergissen) hetzelfde kleur zijn


Ik ga waarschijnlijk teveel om met juristen, maar er staat nergens in artt. 117 - 118 dat 75% hetzelfde kleur moet zijn. Er staat echter dat elke kleur of combinatie van kleuren toegelaten is.
Tenzij er nog ergens andere artt. zijn.

Kzou me beter gaan bezighouden met andere artt. :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 2:01 pm 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Dat staat er inderdaad niet meer in, ik heb het ook gezien, ik was het dan ook niet meer zeker.
dacht dat dat vroeger wel zo was, maar ik kan mij vergissen.

Het mag dus blijkbaar kleurrijk zijn :)

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: T-shirts
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2005 11:28 am 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 10:59 am
Berichten: 323
Woonplaats: Adegem
Na de bestuursvergadering van afgelopen woensdag is er heel wat besproken omtrent een nieuwe uitrusting voor de spelers en competitespelers.

Er zal binnenkort een wedstrijd georganiseerd worden om een logo te ontwerpen voor onze club die in het oog springt en waar we mee kunnen uitpakken naar andere clubs toe.
het beste logo zal dan verkozen worden & de winnaar zal dan enkele prijzen krijgen.

ondertussen zal er ook degelijk werk gedaan worden om een goede sponsor te zoeken, want zoals het nu is kan het eigenlijk niet meer verder, nieuwe T-shirts maken moet gebeuren met behulp van sponsering

Dus als jij zin hebt, of je weet iemand om te sponseren, laat zeker iets van je horen dan.

Eens we dan een T-shirt hebben spreekt het dan voor zich dat alle competitiespelers deze aankopen en deze dan ook dragen bij competitieontmoetingen en tornooien

_________________
Beter één racket in de hand dan ... geen hand !!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling